Nie bierz w tym udziału. Nie dawaj.

Rozstrzygnięty został konkurs Fundacji Reklamy Społecznej na projekt antykorupcyjnej kampanii reklamowej.



Nie bierz w tym udziału. Nie dawaj.

Iwona Lisek-Woubishet

Rozstrzygnięty został konkurs Fundacji Reklamy Społecznej na projekt antykorupcyjnej kampanii reklamowej. Wśród ponad 60 prac zgłoszonych przez 30 agencji, teamów kreatywnych i osób prywatnych, kapituła konkursu wybrała projekt agencji Ozon „Korupc-ja?”. Kampania antykorupcyjna ruszy na przełomie czerwca i lipca.

Celem kampanii jest uświadomienie ludziom, że korupcja przybiera różne oblicza, a jej przejawem jest także „danie w łapę” policjantowi z drogówki czy kontrolerowi. Dlatego ten problem dotyczy nas wszystkich, a nie tylko „tych na górze”.

Kampanię przygotowaną przez agencję Ozon kapituła konkursu uznała za najbardziej spójną. Członkami kapituły byli m. in. Robert Bogdański, PAP; Wojciech Danowski, Biuro Reklamy TVP; Lech Kaczoń, Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej; Sławomir Nowotny, Demoskop; Leszek Stafiej, IAA; Grzegorz Kiszluk, Brief. W werdykcie podkreślano prostotę pomysłu i elegancję wykonania. Podjęto jednocześnie decyzję o zmianie hasła z pierwotnego „Nie karm korupcji” (odwołującego się wprost do motywu zjadających się wzajem rybek, które pełnić będą funkcję logo całej kampanii) na: „Nie bierz w tym udziału. Nie dawaj”. Stąd w wersji uzgodnionej z agencją, łańcuch rybek zostanie przerwany innym motywem graficznym, np. znakiem STOP.

Arkadiusz Kamusiński, dyrektor generalny OZON-u, nie ukrywa, że temat „antykorupcyjny” z początku wystraszył wszystkich. Pojawiły się pytania o sens tego typu przedsięwzięcia, czy rzeczywiście może ono odnieść jakikolwiek skutek. — Postanowiliśmy walczyć, bo uznaliśmy, iż to temat dotyczący nas wszystkich. Zaangażował się w tę sprawę dosłownie cały nasz zespół. Ta kampania już odcisnęła na mnie pozytywne piętno: wolniej jeżdżę samochodem...

Jak zgodnie podkreślają członkowie kapituły konkursu, większość prac stała na bardzo wysokim, profesjonalnym poziomie. Częstym elementem był motyw rąk w różnych konfiguracjach. Kilka projektów, choć wzbudziły zainteresowanie członków kapituły, nie mogło być uwzględnionych w werdykcie, gdyż były zbyt dosłowne, a jednym z założeń briefu było zachowanie pewnego poziomu ogólności.

Uroczystemu ogłoszeniu wyników konkursu towarzyszyć będzie otwarcie wystawy zgłoszonych prac w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej. Konkurs był częścią szeroko zakrojonego programu budowy zaufania społecznego do instytucji publicznych i przeciwdziałania korupcji, który realizowany jest przy udziale Fundacji im. S. Batorego i Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka W czerwcu rusza kampania public relations, będąca elementem całego, zaplanowanego na cztery lata edukacyjnego programu „Przeciw korupcji”. Obejmować będzie m. in. akcje szkolne, broszury, gadżety edukacyjne i stronę internetową (www.przeciwkorupcji.org.pl), gdzie znajdą się informacje o samym programie, odbywających się w jego ramach warsztatach i spotkaniach, porady prawne i praktyczne wskazówki, jak załatwić sprawę „bez dawania”.

Werdykt kapituły konkursu:

I miejsce —agencja OZON za kampanię „Korupc-ja?”,

II miejsce — agencja Kennedy Janssen za pomysł akcji społecznej „Przekreślona koperta” (znaczki wpinane do ubrania z ideą „Korupcji — nie”).

III miejsce — agencja McCann Erickson za hasło „Dajesz. Dajesz się okradać”. „Bierzesz. Bierzesz to na siebie”.

Specjalne wyróżnienia Fundacji Reklamy Społecznej

Za pełne zaangażowania podejście do społecznego tematu dla agencji J. Walter Thompson Parintex za zwerbowanie na rzecz kampanii studia filmowego OPUS z Łodzi (bezpłatna realizacja) oraz nie uzależnianie udziału studia w przedsięwzięciu od swojej wygranej; oraz dla agencji Epoka za szczególne zaangażowanie i „myślenie dalej niż na poziomie kampanii”, czego wyrazem był m. in. pomysł uruchomienia „antykorupcyjnej” infolinii.

opr. MK/PO

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama