Pekao
Strona główna
opoka.news opoka.photo opoka.org.pl


Program zajęć Akademii Kalitero

3.10.01 - 12.12.01.


Tydzień

Temat główny

Omawiane zagadnienia

1

3.10.01.

Czym jest Public Relations?

  • omówienie definicji podawanych przez amerykańskie, brytyjskie i polskie organizacje zajmujące się PR
  • historia PR, przykłady zastosowania PR głównie w USA oraz w Polsce
  • rodzaje działań PR, klasyfikacja według różnych kryteriów np. brand i corporate PR

1

3.10.01.

Rola PR we współczesnym świecie

  • PR jako element procesu komunikacji
  • PR a pokrewne dziedziny: marketing, direct marketing, sponsoring, promocja, sprzedaż — podobieństwa i różnice
  • Wizja PR w roku 2002 według PRCA
  • Najważniejsze elementy wyróżniające PR spośród innych sposobów komunikowania się

2

10.10.01.

Kodeks etyczny PR

  • definicja etyki, moralności
  • najważniejsze tezy Kodeksu Etycznego organizacji zajmujących się Public Relations w USA, Wielkiej Brytanii i w Polsce
  • najczęściej zadawane pytania dotyczące PR: artykuły sponsorowane, reklama, lobbying, prezenty dla dziennikarzy
  • ustawodawstwo polskie, normy Unii Europejskiej, przepisy stosowane w USA, Polska sygnatariuszem umów międzynarodowych

3

17.10.01.

Zawód: specjalista ds. PR

  • zastosowanie psychologii w PR
  • zastosowanie socjologii w PR
  • różnice kulturowe różnych nacji i ich wpływ na postrzeganie PR tzw. kultura korporacji, globalizacja (think global, act local)
  • analiza przypadków
  • semiotyka — wyjaśnienie pojęcia

4 a

24.10.02.

Przygotowanie programu działań PR

  • opracowanie planu strategicznego PR
  • reguła 7 (niezbędne elementy każdego planu PR)
  • misja, wizja, kody postępowania klienta, znaczenie loga, znaku towarowego, promowanie firmy i jej marek handlowych

4 b

24.10.01.

Współpraca z klientem — inicjatorem działań PR

  • dialog przy ustalaniu celów i strategii dalszego postępowania
  • przykładowe dokumenty porządkujące informacje np. Contact Report, Status Report, Meeting Report, Brief, Kosztorys
  • kiedy działania PR nie powinny być prowadzone
  • ochrona pomysłów autorskich akcji PR
  • wynagrodzenie dla agencji PR (ustalanie opłat za usługi PR, przykłady)

5

31.10.01.

Współpraca z dziennikarzami (część I)

  • analiza prawa prasowego jako podstawa działania mediów (wolność informacji, autoryzacja, sprostowanie, odmówienie udzielania informacji)
  • akredytacja dziennikarzy
  • instytucja rzecznika prasowego
  • etyka dziennikarska
  • oczekiwania i zainteresowania dziennikarzy
  • analizy przypadków

6

7.11.2001

Współpraca z dziennikarzami (część II)

  • typologia działań PR
  • przygotowywanie materiałów dla dziennikarzy
  • język PR
  • nawiązanie i utrzymanie kontaktu z dziennikarzami
  • analizy przypadków

7

14.11.01.

Realizacja programów PR, współpraca z podwykonawcami

  • podział zadań związanych z realizacją akcji PR
  • dobór podwykonawców, sposób komunikowania się i monitorowania postępu prac

8

21.11.01.

Analizy przypadków

  • wybrane zagadnienia: analizy SWOT przygotowanie ankiety ocen, podstawowe pytanie: czy i w jaki sposób cel został zrealizowany?
  • zarządzanie trudnymi tematami i sytuacjami
  • kreatywność / nowe spojrzenie na markę / klienta
  • akcje charytatywne
  • egzamin przykładowy — materiały dla studentów

9

28.11.01.

Techniki działań PR,

Ocena efektywności działań PR

  • konferencje prasowe
  • informacje prasowe
  • wystąpienia publiczne
  • broszury wewnętrzne
  • publikacje zewnętrzne np. raporty roczne,
  • internet
  • jakościowe i ilościowe podejście do oceny działań PR

10

5.12.01.

Egzamin

  • stworzenie programu działań PR oraz uzasadnienie wybranej drogi

11

12.12.01.

Rozdanie dyplomów

  • ocena poszczególnych prac, podkreślenie cech wyróżniających

Kurs odbywa się w środy w godzinach 18.00-20.30.
Kurs obecny trwa od 3.10.01 do 12.12.01. Kolejny od 10.1.2002 do 14.3.2002.

http://www.kalitero.com.pl


opr. MK/PO

 
Kliknij aby zobaczyć dokumenty zawierające wybrany tag: etyka etyka biznesu pr public relations etyka w biznesie szkolenia