Jak zachowuje się internauta?

Na polskim rynku brakuje obiektywnych narzędzi badawczych, które ułatwiłyby analizę Internetu jako medium reklamowego.



Jak zachowuje się internauta?

Badania zachowań internautów, oglądalności serwisów internetowych oraz monitoring reklamy internetowej składa się na projekt NetMetria. Został on uruchomiony przez instytut badawczy Taylor Nelson Sofres OBOP, Expert Media — firmę specjalizującą się w monitorowaniu rynku reklamy i nową firmę I-Metria, która wydzieliła się ze struktur Global eMarketing. Jest to pierwsza w Polsce, szczegółowo opisana propozycja panelu elektronicznego, wykorzystywanego do badania Internetu.

Jak twierdzą pomysłodawcy, na polskim rynku brakuje obiektywnych narzędzi badawczych, które ułatwiłyby analizę Internetu jako medium reklamowego. Mają to zmienić badania typu „user-centric”, skupiające się na zachowaniach użytkowników sieci. Do tego dołączona zostanie ocena wartości poszczególnych portali jako nośnika reklam z możliwością porównania ich z tradycyjnymi mediami, jak radio czy telewizja. Porównania te mają być możliwe dzięki temu, że TNS OBOP prowadzi już telemetrię i radiometrię, do których dołączy NetMetria. Całość będzie dostępna przez ujednolicone oprogramowanie analityczne NewTone, tak aby można było ustalić zakres planowanej kampanii w odniesieniu do jej obecności w poszczególnych mediach.

Zasadnicza zmiana wobec dotychczasowych sondaży popularności portali polega na stworzeniu panelu badawczego. Chodzi o stałe podłączenie komputerów respondentów do odpowiedniego oprogramowania. Respondentów takich ma być 2 tys. Na razie TNS OBOP przeprowadził testy na 56 internautach.

Oprogramowanie to, pod nazwą. I-Metria, opracowała firma Global eMarketing. Będzie ono instalowane bezpośrednio w komputerach respondentów, co pozwoli na rejestrację wszystkich sesji łączenia się z siecią. Rejestracja następuje w czasie rzeczywistym.

Wyniki będą uwzględniały zasięg i częstotliwość korzystania z najpopularniejszych portali i innych stron www, strukturę socjo-demograficzną internautów, dynamikę zmian składu społecznego internautów oraz liczbę kontaktów z reklamą internetową. Raporty mają uwzględniać zarówno liczbę pojedynczych odwiedzin, jak i zasięg procentowy danej strony; przeciętny czas korzystania ze strony przypadający na jednego użytkownika dziennie oraz miesięcznie, a także przeciętną liczbę stron przypadających na jednego użytkownika.

opr. MK/PO

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama