Metoda "metaplamu"

Zastosowanie metod dyskusyjnych podczas katechez i spotkań grup parafialnych

Wydział Teologii UWM w Olsztynie

METODY DYSKUSYJNE
PODCZAS KATECHEZ I SPOTKAŃ GRUP PARAFIALNYCH

10. METODA "METAPLANU"

Przebnieg zajęć:

  1. Uczniów dzielimy na kilka grup 4-6 osobowych.
  2. Katecheta podaje (zapisuje na tablicy) problem - temat katechety - wymagający rozważenia i rozwiązania. Sformułowanie problemu jest ważne, ponieważ od tego zależy, jakie przyjmiemy pytania pomocnicze, np.

Problem główny: Co zrobić, żeby ...?

Pytania pomocnicze:

  • Jak jest?
  • Dlaczego nie jest tak, jak powinno być?
  • Jak powinno być?
  • Wnioski

lub:

Problem główny: Jak doskonalić postępowanie...?

Pytania pomocnicze:

  • Jakie są wady (niedoskonałości) postępowania...?
  • Jakie powinno być postępowanie?
  • Co należy zrobić?

III. Uczniowie pracują w grupach. Na dużym formacie papieru grupy rysują schemat:

Problem (temat)

Jak jest? Jak powinno być?

............................ ...........................

........................... ...........................

........................... ...........................

Dlaczego, nie jest tak,

jak powinno być? Wnioski:

........................... ...........................

........................... ...........................

........................... ...........................

Katecheta przypomina, że wypisywane myśli, poglądy nie muszą być formułowane w postaci okrągłych stwierdzeń, lecz mogą stanowić równoważniki zdań.
    Po upływie określonego czasu poszczególne grupy relacjonują swoje przemyślenia.

opr. ab/ab

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama